Söndag kväll & en trött Linda, men en stolt mamma :)

God kväll!

Ja, då var det återigen söndag kväll och som vanligt har helgen gått i raket fart! Denna helg har gått extra fort tror jag, och jag har varit långt ifrån i närheten till att hinna med ett blogg inlägg!
Mamma har varit bortrest sedan i fredags morgon, så jag har haft 6 hästar att ta hand om hela helgen!
Därför har vi bott hos mamma o pappa, vilket alltid funkar, MEN det är skillnad på att sova hemma o borta! Jag o Andreas ligger nämligen och "knör" i en 90 säng när vi sover hemma hos mamma o pappa - något vi klarade galant när vi var nykära och ändå inte kunde hålla oss ifrån varandra i typ en minut ;)
Missförstå mig inte nu, vi är allt sugna på varandra nu för tiden också, och våran kärlek har ju typ hunnit bli 100 gånger djupare än på den tiden, men som småbarnsförälder är sömn något som är väldigt högt prioriterat, och även fast det är mysigt att ibland "sova sked", så måste nog alla erkänna att det inte är det bästa för att uppnå den bästa optimala sömnen, iallafall inte för mig! För jisses vad varmt det blir...ja, så sömnen har inte varit den bästa den här helgen! Med Oliver i samma rum (rummet är dessutom litet) så blir det rätt varmt i sig, så ja, jag har svettats en del i helgen utan att anstränga mig nämnvärt :)
Nepp, nog tjatat om hur mina två nätter har varit....
Helgen har för övrigt varit mysig, i fredags lagade jag o min käre far jätte god mat, efter att Oliver somnat - kött, potatisgratäng, sallad och underbart god bernesås!! Till efterrätt gottade vi oss med brownie! Sen kom Andreas vid nio efter att ha varit med som "Coach" i handbollen...så vi avlutade med lite mys i soffan i form av popcorn!

Lördagen ägnades åt stall göra hela morgonen, och min underbara söta fantastiska son var som vanligt med och hjälpte till :) Vi har det riktigt mysigt när vi fejjar o donar hela familjen i stallet!
Sedan blev det god middag hos Andreas föräldrar, och efter det passade jag i Andreas på att ta en sväng till Överby för att leta vinterkängor till Oliver under tiden han var hos sin farmor o farfar o busade! Tyvärr var de vi hittade slut i Olivers storlek så det enda vi tillslut fick shoppat var matvaror inför kvällens fotbolls rysare!
Så i lördags blev det en underbart god taco gratäng, chips, nötter, popcorn och en stor godisskål :)
Jäkligt synd bara att matchen gick åt helsike!

Idag har det varit samma morgon rutiner som igår, och återigen var min son så himla duktig....min son som för övrigt pratar så det står härliga till....Mamma är så stolt över dig hjärtat mitt!

Sen så var det söndagsmiddag hos min mormor o morfar som gällde, lika gott som vanligt! Efter maten åkte Andreas till jobbet, jag och Oliver stannade en stund till hos mamma o pappa eftersom jag skulle ta in hästarna!
Pappa körde sen hem oss vid sex tiden, och då var det One Three Hill, vilket både jag och Oliver var lika uppslukade i =)

Nu är jag galet trött och ska strax hoppa i säng....Ska bara in o stoppa om det finaste jag har en sista gång!

Puh, en tuff vecka väntar och jag skulle helst ligga under täcket om mysa med mina två gospojkar i morgon bitti, men så kommer det tyvärr inte bli, för det är måndag morgon  :/

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback